Huisregels


Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen. Het zijn de huisregels van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Ook patiënten die reeds bij ons onder behandeling zijn, kunnen hierin nuttige informatie vinden.



  • Nieuwe patiënten

    Bij uw eerste bezoek hebben wij de volgende informatie van u nodig:

    Geldig legitimatiebewijs 
    Verzekeringspas
    Indien mogelijk uw gegevens van de vorige tandarts.


  • Medische gegevens

    Tijdens uw eerste bezoek verzoeken wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid in te vullen. Bij elke controle of behandeling dient u ons te informeren over wijzigingen in uw medische gegevens zoals; medicijngebruik, hart- en vaatziekten, infecties, zwangerschap etc. Dit, om mogelijke complicaties te voorkomen.


  • Tijdens de intake afspraak

    Tijdens de eerste intake (afspraak) maakt u kennis met uw vaste behandelende tandarts.
    Uw wensen en behoeften worden dan in kaart gebracht.
    Uw algehele gezondheid van uw gebit wordt in beeld gebracht d.m.v. een klinisch en röntgenologisch onderzoek, en aan de hand daarvan wordt de behandelplan met u besproken.


  • Begrotingen

    Bij uitgebreide behandelingen kunt u van ons van tevoren een begroting ontvangen. Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!

    De bedragen op de begroting zijn slechts een indicatie, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Wijzigingen in het behandelplan en tariefwijzigingen zullen worden doorgevoerd.



  • Afspraak verzetten of annuleren

    Het verzetten of annuleren van een afspraak moet tijdig gedaan worden.
    Afspraken kunnen uiterlijk 48 uur van te voren kosteloos worden verzet/geannuleerd (zon- en feestdagen niet meegerekend).
     


  • Afspraken en behandelingen

    In onze praktijk bevelen wij het sterk aan om minimaal 2 maal per jaar voor controle en tandsteen verwijderen te komen. Afhankelijk van het advies van uw tandarts kan dit variëren. Daarom plannen wij na uw halfjaarlijkse controle afspraak, direct de volgende controle afspraak alvast in. De controle afspraken gaan over het algemeen in combinatie met een bezoek voor gebitsreiniging bij onze mondhygiënist of preventie medewerker. Tijdens de halfjaarlijkse controle is er in principe geen tijd voor vervolgbehandeling. Er zal daarom zo nodig een vervolgafspraak worden gemaakt.




  • Pijnklacht en Spoedgevallen

    Wanneer u ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.

    Voor het behandelen van pijnklachten hebben wij vaste tijden in onze agenda gereserveerd. Wij kunnen dus niet altijd rekening houden met uw voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.



  • Afspraakherinnering per SMS

    U krijgt één dag voor uw afspraak een herinnering per SMS. Echter is dit bedoeld als een extra service en worden er geen rechten aan ontleend. Het bijhouden van afspraaktijden blijft uw eigen verantwoordelijkheid.

    Onze afspraakherinneringen via SMS kunt u niet via SMS beantwoorden. U kunt met ons contact opnemen op ons vaste telefoonnummer of via mail.



  • Niet nagekomen afspraak

    Op het moment dat een patiënt een afspraak niet nakomt, wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht. De kosten voor een niet nagekomen afspraak, hangt af van de gereserveerde tijd en de soort behandeling.

    Bij het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of niet tijdig afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.


  • Het beëindigen van de behandelovereenkomst (uitschrijving)

    U heeft een behandelingsovereenkomst met de tandarts als u bij ons in de tandartspraktijk als reguliere patiënt bent ingeschreven.

    De tandartsen kunnen uw behandelovereenkomst eenzijdig opzeggen of opschorten (uitschrijven).
    Dit gebeurt als u in gebreke blijft ondanks het oproepen voor de reguliere controle's. Ook gebeurt dit als u na waarschuwing, onbehoorlijk of onheus blijft gedragen tegen de tandartspraktijk, haar medewerkers of tegen medepatiënten.

    Op noodhulp blijft u altijd recht houden. Andersom kunt ook u eenzijdig de behandelingsovereenkomst opzeggen (uitschrijven).



  • Betaling

    Wij hebben twee betaalmogelijkheden in onze praktijk, direct declareren bij de zorgverzekeraar of afrekenen aan de balie na een behandeling (pinnen of contant).


    Heeft u een tandartsverzekering?

    Dan worden onze nota’s gemaakt en verstuurd door Famed. Zij sturen rekeningen naar u of rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar.

    U heeft geen tandartsverzekering?
    De behandeling dient dan direct betaald te worden. Een pinautomaat is hiervoor aanwezig, ook contant afrekenen is mogelijk.


    Heeft u vragen over de rekening dan kunt u contact opnemen met Famed op telefoonnummer: 0900 - 0885*.
    Op de website nota van Famed kunt u ook veel antwoorden op vragen over rekeningen vinden.

    *€ 0,90 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten

    Wij raden u aan dat u zichzelf goed op de hoogte stelt voor welke zaken u verzekerd bent en voor welk maximum bedrag, zodat u geen nare verrassingen te wachten staan.





      

    Contactgegevens Fa-med

    Website:
    www.notavanfamed.nl
    E-mail:
    contactcenter@famed.nl
    Bereikbaar op werkdagen van 08:00 - 18:00 uur. Telefoon algemene vragen: 0900 - 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)
    Telefoon duplicaatnota aanvragen: 0900 - 0882 (€ 1,00 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten)